ساختن بازار برای محصولات شناخته نشده به کمک تبلیغات «قسمت اول»

معرفی محصولات جدید به بازارهای دنیا، همیشه کاری ریسکی و پرخطر است. با این حال طراحی تبلیغات مناسب برای معرفی صحیح محصولتان، می‌تواند مانند نوش دارو، نیرویی مضاعف به کسب و کارتان ببخشد. حتی اگر تمام معیارهای منطقی گواه بر زمین خوردن کسب و کار شما بدهند، شما می‌توانید به کمک طراحی تبلیغات مناسب تمام مناطق را زیر سوال ببرید. خب بیایید از قدم شماره صفر شروع کنیم، فرض کنید در ابتدای امر هستید و هیچکس محصولات تولیدی شما را نمی‌شناسد. چه راه حلی برای این مسئله دارید؟ برای ارائه یک راه حل درست و حسابی، باید فعال و خلاق باشید، روی پای خودتان بایستید و به مسائل از بالا نگاه کنید. مهم‌ترین اصل در هنگام طراحی تبلیغات مناسب، این است که طرز فکر مخاطب هدف خود را بشناسید. توجه به ظرفیت تبلیغات آنلاین، پیدا کردن راهی برای خواستنی نشان دادن محصولاتتان، استفاده از راهکارهایی مانند برگزاری مسابقه و ارائه تخفیف برای جذب مشتری از دیگر اصولی هستند که قصد داریم در این مقاله به شکل گسترده‌تری راجه به آن‌ها صحبت کنیم. پیش از خواندن ادامه این مقاله، سعی کنید با توجه به اصولی که خدمتتان معرفی کردیم، طرحی اولیه برای چگونگی تبلیغات خود بریزید.

 

اصل شماره یک تبلیغات: محصول خود را خواستنی و دل پسند نشان دهید.

از زمان شروع انقلاب صنعتی، دنیا تبدیل به عرصه‌ای برای عرضه محصولاتی شد که هر روز روانه بازار می‌شدند. با اختراع اینترنت روش‌های جدیدی برای عرضه و تبلیغات محصولات به وجود آمد که از جمله آن‌ها می‌توان به بازاریابی محتوا اشاره کرد. شما می‌توانید به کمک محتوای تولید شده توسط تیم‌های متخصص و ارائه این محتواها به جامعه، کاری کنید مردم جذب محصولاتتان شود. این محتوا که می‌تواند متنی، صوتی، تصویری یا… باشد، به نوعی توانایی هیپنوتیزم کردن مردم را خواهد داشت. برخی از تیم‌های تولید محتوا توانایی این را دارند تا بر اساس بازخورد مردم نسبت به محتواهای تولیدی، اطلاعات ارزشمندی پیرامون بحث عرضه و تقاضای محصولاتتان را به شما ارائه دهند. بهتر است که محتوای تولید شده توسط شما به جای داشتن حالت بازرگانی، آموزنده یا تعاملی باشند.

 

اصل شماره دو تبلیغات: استفاده از راهکارهایی برای جذب مشتری

طبیعت مردم این است که عمدتا سراغ محصولات جدید نمی‌روند، با این حال شما می‌توانید با ارائه راهکارهایی برای جذب مشتری این حصار را از دور محصولات خود بردارید. از جمله این راهکارهای جذب می‌توان به ارائه پیشنهادات نقدی، تخفیف و کوپن اشاره کرد. تیم‌های تبلیغات حرفه‌ای با سنجش داده‌ها و ارزیابی ماهیت محصول شما، خود راهکارهایی برای جذب هرچه بیشتر مشتری ارائه دهند. با این حال همواره باید این نکته را در نظر داشته باشید که همه این راهکارها موقتی هستند و استفاده بلند مدت از آن‌ها می‌تواند ارزش محصولتان را کاهش دهد.

 



اصل شماره سه تبلیغات: استفاده بسترهای آنلاین برای تبلیغات

همانطور که گفتیم مهم‌ترین اصل تبلیغات این است که بدانید مخاطب شما، چه فکری راجع به محصولاتتان می‌کند. اگرچه در گذشته به دست آوردن چنین برآوردی کار بسیار سخت و دشواری بود اما امروزه می‌توان ابزارهای تبلیغات آنلاین تنها چند ساعت پس از ارائه محصول دریافت که محصول ارائه شده چه بازخوردی از جامعه می‌گیرد. امروزه ابزارهای آنلاین مانند اینستاگرام، گوگل و فیسبوک به شما اجازه می‌دهند تا با فیلتر اطلاعاتی مانند رده‌های سنی، علایق، محل زندگی، جنسیت و سایر اطلاعات کلیدی مخاطبانتان، تبلیغات خود را به موثرترین شکل ممکن به جامعه هدف ارائه دهید.