ساختن بازار برای محصولات شناخته نشده به کمک تبلیغات «قسمت دوم»

در قسمت اول این مقاله، سعی کردیم در کنار هم به طرحی از تبلیغات برسیم، که می‌تواند روی ذهن مشتری تاثیر بگذارد تا در نهایت بتوانیم با آماده سازی بسترهای مناسب برای فروش محصولمان، تجارت خود را گسترش دهیم. از جمله تکنیک‌های فروشندگی که در قسمت قبلی این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توان به ارائه پیشنهادات نقدی در ازای خریدن محصول و طراحی کوپن یا هدیه‌ای کارشناسی شده برای مشتریان اشاره کرد. در مقاله در کنار هم به بررسی سایر تکنیک‌های تبلیغات و چگونگی ایجاد بسترهای فروش جذاب بپردازیم.

اصل شماره چهار تبلیغات: قدرت ایمیل و اس‌ام‌اس را دست کم نگیرید

شاید بارها با ایمیل‌ها و اس‌‌ام‌اس‌هایی مواجه شده باشید که فرستنده آن‌ها سعی داشته خدمات یا محصولات خود را به واسطه‌ آن‌ها به شما معرفی کنید. شاید در نظر گرفتن چنین راهکاری برای تبلیغات محصولتان آنچنان برایتان جذاب نباشد، چراکه تا به حال مجذوب هیچ یک از اس‌ام‌اس‌ها یا ایمیل‌های تبلیغاتی نشده‌اید. خب حق هم دارید که این سبک از آگهی‌ها برایتان جذاب نباشد چراکه عموما هیچ فکری پشت این سبک از آگهی‌ها وجود ندارد. قضیه این است که فرستنده این آگهی‌ها با قیمت نسبتا ارزانی دیتابیس معینی را خریداری کرده و بدون هیچ ایده خاصی یک متن ساده را برای افرادی که اطلاعاتشان در بانک اطلاعاتی مذکور بوده ارسال کرده. آمار نمایانده آن است که اگر طراحی این سبک از تبلیغات هوشمندانه باشد، بیش از 46 درصد افرادی که اطلاعاتشان در پایگاه اطلاعاتی وجود دارد، جذب تبلیغات شما خواهند شد. این روش از تبلیغات، روشی نسبتا ارزان به شمار می‌رود، بنابراین کافی است کار ایده پردازی و طراحی آگهی را به یک آدم کار بلد بسپارید تا با صرف هزینه‌ای اقتصادی، به نتیجه مطلوب برسید. هزینه دیتابیسی که خریداری می‌کنید، می‌تواند طیف وسیعی از مبالغ را شامل شود.

 

 

اصل شماره پنج تبلیغات: سعی کنید با یک تیر چند نشان بزنید

می‌خواهم برایتان داستانی بر اساس آمار و ارقام تعریف کنیم. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های شرکت اپل و تحویل دادن آیفون قدیمی خود، مدل جدید گوشی‌های آیفون را با قیمت کم‌تری دریافت کنید. آمار نماینده آن است که 72 درصد از افرادی که به قصد دریافت گوشی آیفون نو به فروشگاه‌های اپل مراجعه می‌کنند، تحت تاثیر حرف‌های فروشندگان اپل، یک محصول دیگر را هم علاوه بر گوشی جدید خریداری می‌کنند. امیدوارم این داستان، درک اصل شماره پنج را برایتان راحت‌تر کرده باشد. این شیوه از تبلیغات شرکت اپل بر پایه چند گام انجام می‌گیرد.


  1. خریدار به وسیله تبلیغات هوشمندانه شرکت، خواستار خرید نسخه جدید آیفون می‌شود.
  2.  شرکت اپل با استفاده از تکنیک‌های فروش و تبلیغات، مخاطب را وادار می‌کند تا به جای خرید اینترنتی، سری به یکی از فروشگاه‌های اپل بزند.
  3. فروشنده اپل با کمک اصول روانشناسی و تبلیغات، علاوه بر مدل جدید آیفون، یکی دیگر از محصولات کمپانی را نیز به شما می‌فروشد.

 

 

اصل شماره شش تبلیغات: مشتری، مشتری می‌آورد

 

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید که پول، پول می‌آورد. حال ما می‌خواهیم با شما را با نسخه جدید این ضرب‌المثل آشنا کنیم، مشتری، مشتری می‌آورد. چه بخواهید، چه نخواهید، اگر محصولی که ارائه می‌کنید ضعیف باشد، حتی اگر در اثر داشتن تبلیغات صحیح، در کوتاه مدت به سود برسید، در دراز مدت شکست خواهید خورد. بنابراین سعی کنید تا با عرضه خدمات و محصولات استاندارد، مشتری را سر ذوق بیاورید. در این صورت مشتری مایل خواهد بود تا با کمال میل، شخصا برایتان تبلیغ کند. این روزها دیگر هرکسی به لطف شبکه‌های مجازی خودش یک پا رسانه است. البته که طراحی ظاهری محصولات شما، می‌تواند مشتری را بیش از پیش سر ذوق بیاورد، به همین دلیل توصیه می‌شود کار طراحی محصولاتتان را به یک کارشناس تبلیغات حرفه‌ای بسپارید.